Handelsbetingelser hos Lene's Garage

 

Generelle oplysninger
Lene's Garage

Elmedalsvej 1

4200 Slagelse 

CVR nr.: 40704930

Telefon: 28265707

Email: lenesgarage@gmail.com

 

Priser

Hos Lene's Garage er alle priserne i danske kroner og angivet inkl. moms. Ved renoverede/brugte møbler og genbrugssager anvendes brugtmomsordningen. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.

 

Alle varer til salg i webshoppen tilhører Lene’s Garage. Der er ingen salg for 3. part.

 

 

Betaling

Lene's Garage modtager betaling med VISA, Mastercard, MobilePay og Bankoverførelse i webshoppen. Beløbet trækkes fra dit kort, når varen afsendes herfra/afhentes. Korthandel hos Lene’s Garage webshop er gebyrfrit for dig. Vi bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

 

Du kan efter aftale betale med bankoverførelse til Nykredit Bank:

 

Reg.nr. 5470

Kontonr. 0003737741

 

Ved bankoverførelser er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

 

Juridisk er alle varer Lene’s Garages ejendom indtil alle betalinger foreligger.

 

 

Reservation af varer

Du er altid velkommen til at se en vare i vores showroom efter aftale, inden du beslutter dig for at købe. Det er desværre ikke muligt at reservere en vare uden at der foreligger en ordre, så det er muligt at varen når at blive solgt til anden side. Fortryder du, når du ser varen fysisk i vores showroom, så annullerer vi selvfølgelig din ordre.

 

 

Fragt

Lene's Garage tilstræber at pakke og afsende din ordre via pakkeshop indenfor 48 timer.

Vi sender til hele Danmark. Vi sender/leverer ikke til udlandet og ikke til Færøerne og Grønland.

 

Din vare sendes med GLS og vil blive leveret til pakkeshop 1-4 hverdage efter indlevering til pakkeshop. Forbehold for sygdom og uforudsete omstændigheder.

 

Fragtpriser beregnes efter vægt og starter fra 54 kr.

 

Max samlet vægt for GLS er 20 kg.

 

Levering af møbler eller store pakker

Når du køber møbler eller særlig store/tunge varer hos Lene’s Garage kan vi hjælpe med at indhentes fragttilbud fra fragtmænd. Billigste fragttilbud sendes til dig per mail. Ved accept af fragttilbud betaler du dette via MobilePay eller bankoverførsel. Leveringstiden med fragtmænd er afhængig af fragtmandens køreplaner – du får mail om forventet leveringsdag/tidspunkt, hvis muligt.

 

I visse tilfælde står vi selv for fragten og detaljer omkring levering aftales i hvert enkel tilfælde.

 

Levering er altid til nærmeste kantsten, hvor lastbilen kan holde lovligt. Du skal selv sørge for hjælpere til ind-/opbæring.

 

Fragtskader skal meldes til fragtfirma ved levering grundet forsikring

Er skaden sket allerede under transporten til pakkeshoppen, så kan du nægte at tage imod varen og give transportøren besked om skade på emballagen (og på varen) under transporten.


Er skaden ikke synlig ved pakkemodtagelsen før udpakningen, sendes en mail til Lene's Garage ved reklamationer på fragtskade.


Skaderne skal dokumenteres ved fotos af både indhold og indpakning (så minimum 2 billeder). 

Refundering eller genlevering, hvis muligt, aftales fra sag til sag.

Ved reklamation over fragtskader m.m. returneres varerne til Lene’s Garage medmindre andet er aftalt. 

 

Afhentning i showroom

På vores webshop er det muligt at vælge at afhente din ordre i vores showroom efter aftale. 

 

 

Fortrydelsesret

Almindelig fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler i vores webshop. Lene’s Garage handler bl.a. med genbrugssager, og der må forventes brugsspor på disse varer.
 
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
 
Fristen indebærer, at du inden14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal sende en mail til (lenesgarage@gmail.com) og gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret.


Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os tydelig besked on dette.

Returneringsomkostninger skal du selv afholde.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, eller ved at undlade at hente din pakke. Har du ikke afhentet din pakke indenfor den af fragtfirmaets angivne afhentningsfrist, sendes pakken retur. Du vil blive refunderet varens pris minus 75 kr. i administrationsgebyr.

Du bliver ikke refunderet for fragt, hvis du ikke henter din pakke i tide.

 

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, du får ikke fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb. Er din ordre fremsendt fragtfrit, og gør fortrydelsen af en del af dit køb, at den ikke længere opfylder kriterierne for fragtfri forsendelse, bliver fragtomkostningen modregnet det beløb, der tilbagebetales.

 

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:

  • Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
  • Genbrugssager, som er indkøbt efter forbrugerens specifikationer.
  • Forseglede varer, hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
  • Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.
  • Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis levering af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anderkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.
  • Genbrugssager, loppefund og lignende, som er købt/afhentet i showroom, er købt som beset.

 


Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.

Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen. Husk at få kvittering for afsendelsen.


Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
 
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
 
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

 

Varen sendes til:
Lene’s Garage, Elmedalsvej 1, 4200 Slagelse.

 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen - IKKE PAKKESHOP. Vi modtager ikke pakker pr. efterkrav.


Varen kan også afleveres personligt på ovenstående adresse efter aftale.

 

 

Reklamationsret

Købelovens mangelregler kan finde anvendelse på varekøb. Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet/ydelsen.

 

Alle synlige kendte fejl og mangler ved varen, vil være beskrevet på siden. Det er meget vigtigt for mig, at du bliver glad for dine varer. Aftal evt. en tid, hvor du kommer og ser varen, inden du beslutter dig, eller kom i butikkens åbningstider. Ring eller mail gerne før bestilling, hvis du har spørgsmål. Tjek målene på evt. møbler, om de kan være dér hvor du har tiltænkt dig. 

 

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

 

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

 

 

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse. Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige, for at kunne levere varen til dig. 

Personoplysningerne registreres hos lenesgarage.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. 

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

 

Den dataansvarlige hos lenesgarage.dk er indehaver Lene Toubro. 

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. 

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være, hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan kontakte os på lenesgarage@gmail.com

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Lene Toubro på lenesgarage@gmail.com. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

 

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk   
 
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

 

 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 29.11.2023